torsdag 2. september 2010

Sopptur

Er det noe jeg ikke kan noe særlig om - så er det sopp!

Jeg spiser dem gjerne, men hvor man finner dem, og ikke minst - hvem som er spiselige, det vet jeg svært lite om.
Det vil si, jeg visste svært lite inntil i går.
Nå vet jeg LITT !


Dagen i går ble nemlig tilbrakt i skogen sammen med en venninne som KAN sopp.
Ikke ante jeg, at det var spiselige traktkantareller, jeg gikk og tråkket på....


De var nemlig ikke så store, men nybegynner som jeg er så måtte jeg ta med noen hjem.

Disse derimot

....de fikk ikke være med.

De er dødelige, må vite, og jeg studerte de grundig slik at de aldri havner i min kurv!

Noen steinsopp og en skrubb eller to havnet også i kurven, men kantareller var det lite av.
De var så små stakkars, så de fikk stå.
Vi er nok ikke de eneste som plukker sopp i nærområdet her.



På vei fylte jeg spannet med en liter bjørnebær.
Mmmm, jeg elsker bjørnebær i smoties eller ved siden av is, så hvis noen vet om et godt bjørnebærsted de ikke gidder å plukke selv, si ifra så kommer jeg ;-)

1 kommentarer:

(eddas) sa...

Nei det kan ikke jeg mye om heller...men elsker og spise de:)
bude kommet meg ut på tur...og plukket jeg og:)
kos deg med deilig sopp..
eddaKlemmeer