onsdag 15. september 2010

" ingen elsker et barn som ikke lykkes..."

Sitatet er hentet fra en sang av Bjørn Afzelius som ble spilt på radio i kveld.
Ordene slo meg bokstavelig talt i magen, og jeg fikk mye å tenke på.

Tenk  på hvor stor innflytelse vi voksne har på  barn gjennom våre ord og handlinger.
Tenk på hvor mange barn det er som ikke vokser opp med gode vekstvilkår og kjærlighet.

En kan ikke redde verden helt alene, men jeg oppfordrer alle til å være "synlige" voksne i nærmiljøet.

Vis barna dine at du elsker dem.
Vær tilstede for andre barn som du ser trenger det.
Vær en voksen de kan komme til.

Nå skal jeg inn og gi mine barn en ekstra nattaklem.

8 kommentarer:

aase sa...

Et innlegg man virkelig kan trenge innimellom ja. Dette er nok dessverre virkeligheten hos mange og det er ikke alltid lett å bry seg. Jeg er en av de som prøver ihvertfall!! Barna mine får en klem nå når de kommer ned snart!!

Karna sa...

Åhhh JA!!!
Har en svigerinne som arbeider med barn som ikke har det så lett, får en vekker da...Ikke alltid så mye som skal til...

Hege sa...

Et nydelig innlegg - og en fin påminnelse...:-)
Ha en fin dag,
klem Hege.

Pia sa...

Kloke ord!
Ha en fin dag!

Ruths datter sa...

Ja det var virkelig sanne ord. Afselius hadde mange gode tekster. barne årene er utrolig viktig. Koselig at du er med på min Give Away. Kjekt å høre fra deg.
Klem

Unknown sa...

Viktige ord til ettertanke!! - Jeg jobber selv på en spesialskole, og blir minnet hele tiden på at vi alle sliter med hver vår ting - men vi er alle like verdifulle - og vi har alle våre styrker og har mye å fare med... Ønsker deg en fin høstdag! :-)

Konemor - Maria sa...

Så fine ord - virkelig til ettertanke. Barna er jo det viktigste vi har.

Ha en fin dag!

Smykkas sa...

Fremtiden er barna, og det er en av de viktigste investeringen vi kan gjøre å gi barn kjærlighet og omtanke.

Et flott og tankevekkende innlegg du har skrevet.

Klem fra Astrid