mandag 16. august 2010

Store planer settes ofte ut i livet på en mandag....

Ja, er det ikke slik hos dere også, at store planer om store prosjekter settes ut i livet på en mandag?


Det er starten på en ny dag, uke, ja kanskje et nytt liv.......
Sommeren har vært lang og god, men jeg må ut av dette bedagelige modus og skaffe meg gode rutiner i hverdagen igjen hvis det skal bli orden på livet mitt.

For å være helt ærlig, så er livet mitt temmelig kaotisk om dagen: Energien har vært borte lenge og alle rutiner har forsvunnet i en dis av tiltaksløshet og mangel på energi.
Hva det feiler meg, kan ingen svare på, og det har gitt grobunn for mange tunge tanker og bekymringer.
Er jeg  syk, eller er jeg rett og slett en utrolig lat person som skylder på sykdom?

Vel, jeg ser i alle fall at livet går videre selv om energien er borte, og i dag starter en kursendring med nye rutiner som forhåpentligvis kan skape orden og ro i hverdagen og forhåpentligvis gi meg et hus som fungerer.

Etter en god frokost har jeg tatt med meg tekoppen til pc'n hvor jeg koser meg med bloggen.
En klesvask henger allerede til tørk mens maskinen jobber jevnt og trutt med omgang nr 2.
Deilig med alt som gjøres mens jeg koser meg!

Planen for i dag er nå å forberede middagen slik at jeg ikke stresser med den kl.16:00, sulten og irritabel som jeg er ved de tider ;-)


Deretter skal jeg rydde og vaske kjøkkenet, pynte med ny duk, lys og blomster.


Servere barna en god lunsj med rundstykker fra fryseren som MÅ tømmes, før jeg tar de med meg ut og maler resten av rekkverket på terrassen.


Ja, det er det rekkverket som jeg trodde jeg skulle få ferdig før 17 mai....................

Vel, med det er dagens planer i gang og jeg har ambisjoner om virkelig å ta meg selv i nakken denne gangen. Hvis jeg klarer å gjøre litt hver eneste dag blir det vel bra til slutt?

7 kommentarer:

sylvia sa...

hei.
kjempeflotte planer du har,ikke dumt å sette igang nå på høsten,
klart man kan gå tom for energi ,pass på deg selv,å få i deg nok vitaminer å mineraler,å ikke minst grønn te,drikk 4 kopper om dagen,ja gjerne meg,jeg drikker 1,5l av det utover hele dagen,tror det hjelper på masse.
ønsker deg en herlig dag,her regner det litt sånn innimellom,så klesvask må vente.
klem fra sylvia

Anonym sa...

En god oppskrift , ta litt om gangen!:-)
Ha en fin dag,
klem Hege.

Smykkas sa...

Jeg kan vel ikke si at jeg starter med de voldsomste planer hver mandag, men jeg har en annen tendens som ikke alltid lar seg håndtere.

Her hos meg er det slik at jeg i hodet mitt tenker ut neste dags gjøremål, og det hender titt og ofte at jeg ikke kommer i mål. Dermed kommer misnøyen, og det den bringer med seg.

Jeg har ikke inntrykk av at du er lat, tvert imot.

Ikke legg for store planer og la heller ikke planene vare hele dagen. Vi har alle behov for egentid, og det gir energi.

Klem fra Astrid

Randi sa...

Er vel ofte sånn at ein skal begynna eit nytt og bedre liv...på mandag... Eg kjenner meg i alle fall igjen i den! Det viktige er vel å ta det eit skritt om gangen...ikkje begynne for hardt trur eg... Planer er sikkert også bra, men ikkje for mange... må vera realistiske plana... Men, veit vel ikkje om du skal høyra på meg, for eg set vel eigentleg her framleis og vente på den der mandagen eg verkeleg skal koma i gang... ;-)
Klems

sylysten sa...

Jeg har en tendens til å ligge i senga på kvelden og tenke I MORRA.....;o/ Har ikke tall på alle de tiltak som er avklart med meg selv og ikke gjennomført.
Håper du finner litt energi, for om man kan leve uten, så er det så fantastisk mye bedre med;o))))
Klem
Linda;o))

Unknown sa...

En dag om gangen... :)
Jeg har hatt perioder der kreftene har vært borte... og jeg kunne ønske jeg hadde bedre tid i hverdagen (jeg er lærer, så snart begynner "kjøret"), men har lært meg å skape små skatte-plasser, som litt tid med bloggen, et rent kjøkken, skrive noen oppskrifter jeg har tenkt jeg skulle skrive lenge, ta tid med ei bok... sykle. Men ikke alt på en gang.
Ønsker deg en god dag med god energi... :)
Klem

Ellemeller sa...

*bles litt energi over til deg*

Håpar det går betre med deg etterkvart!