mandag 30. august 2010

Carpe diem


Det er mandag, og med den følger ofte de store planene, noe jeg har skrevet om tidligere.
Idag derimot er planen liten, men utfordrende: GRIP DAGEN

Jeg har vært flink jente og fulgte den store planen jeg igangsatte ved skolestart.
- gjort noe nyttig hver dag
- gått en tur når energien tillater det
.... og ikke minst, jeg har forsøkt å være fornøyd med det jeg har klart å få til med de kreftene jeg har!

Det jeg ikke har væært flink til er å putte noe morsomt, noe kreativt, eller noe utfordrende inn i hverdagen.

KJEDELIG ;-)

Ja, slik kan man ikke ha det, så idag lar jeg hus og hjem seile sin egen sjø noen timer og tar en tur med kajakken.

Litt skummelt å dra ut alene, men en kan ikke bli annet enn våt og kald, så det er en svært ubegrunnet frykt i det strålende været vi har her i dag.

Matpakke, termos og fotoapparat er pakket og klart, så nå legger jeg ut på tur og kommer forhåpentligvis tilbake med noen fine bilder i løpet av dagen ;-)

4 kommentarer:

sylvia sa...

hei.
ønsker deg en nydelig tur,
så herlig det høres ut,
gleder meg til bildene,
klem fra sylvia

Smykkas sa...

Nå ble jeg virkelig mer enn imponert. Det er sannelig ikke småtterier du finner på når dagsformen er der.

Jeg gleder meg til å se bilder fra turen.

Klem fra Astrid

Fjordlykke sa...

Ha en fantastisk deilig tur! Tenker du finner mange vakre motiv!

Klem:)

Anette Willemine sa...

Tusen takk for hyggelig hilsen på bloggen min. :o) Ja, alveserien fra wik & walsøe er så vakker. Heldige bryllupsparet som fikk dette i gave!

Har kost meg med flere av dine siste innlegg, og det ser ut som om dere har hatt en fin sommer. :o) Du viser bildet av "Fruen fra havet" og spør hvor dette er. Da kan jeg fortelle deg at damen står i Sæby, litt syd for Fredrikshavn i Nord Jylland. Skulpturen "Fruen fra havet" er en viktig del av det store kulturprosjektet "Mellom Himmel og Hav" i Sæby. Den 6,5 m høye skulpturen er en "Janusfigur", et mytologisk vesen med to ansikter, som på en gang symboliserer begynnelse og slutt, fortid og nåtid, avreise og hjemkomst. Fruen står mellom kirken og det åpne havet som Sæbys landemerke og gallionsfigur.

Henrik Ibsen har bodd i Sæby en periode i 1887. "Fruen fra havet" ble skrevet under dette oppholdet, sterkt inspirert av havet og en ung forfatterinne.

Dette ble et langt svar, men det var litt morsomt å forklare litt mer. :o)

Ønsker deg en deilig ettermiddag!

Klem,
Anette Willemine