fredag 20. august 2010

Mislykket, men ved godt mot

Ja, mislykket, det er resultatet av mitt forsøk på å lage Pavlova igår.

Vi skal arrangere gullbryllup for svigers i morgen, og jeg hadde en drøm om å imponere stort med en flott Pavlova med hjemmelaget vaniljekrem og selvplukkede bær.
Men den gang ei................
Først gikk det skikkelig skeis med vaniljekremen- den skilte seg.
Fanken å, jeg burde jo tenkt på at egg stivner rimelig fort i en varm fløteblanding!
Vel, det er bare å lage ny i morgen tenkte jeg mens jeg nøt synet av den flotte runde marengsbunnen som koste seg i ovnen.

30 min senere var den moroa over.
Marengsen ser ur som et stort krater!
Joda, jeg kan jo fylle i masse krem, men den ser liksom helt feil ut- Ja, mislykket!

Bilder av denne mislykkede herligheten får dere ikke, da jeg MISLYKKES i å overføre bilder til denne PC'n!


Ja, ja, jeg får trøste meg med bildene av en lekker pavlova, og lage min trygge gode kokoskake i stedet.


Fikk i alle fall plukket 2 liter flotte bjørnebær i går, og i dag er jeg invitert på venninnelunsj i byen.

Det blir ikke mislykket, garantert!!!

3 kommentarer:

Mira sa...

Uff da!
Kjøp ein marengsbunn og Tines vaniljekrem! Det er lov å jukse litt. Vil gjerne se kokoskaka di, oppskrift?

Kos deg på venninnelunsj.

Har ikkje sett etter om bjørnebæra er modne eg. Men i dag vasker eg sengetøy og så skal eg ut å klippe plenen (i to timer). Blomsterbeda har grodd igjen.

Ha ei fin helg! Klem,

Ellemeller sa...

:) So godt å lese at andre òg har uhell med kaker.
Eg er ingen kakebakar... det er heilt sikkert:)

Kos deg med lunsj og nyt dagen!

Smykkas sa...

Det blir vel kanskje feil å si det, men det gjør faktisk litt godt å høre at det skjærer seg hos andre også.

Lykke til med feiringen.

Klem fra Astrid