fredag 1. april 2011

Brattkort!

Da er Lykkeliten den stolte innhaver av et Brattkort!


Jeg har gjennomgått et klatrekurs med  grunnleggende kunnskap om klatring med topptau, sikring av andre
 + klatring på led.


Klatring på led betyr at den som klatrer ikke er sikret fra toppen, men selv tar med seg tauet opp i veggen og fester det i karabinkroker på vei opp.

Jeg syntes det var veldig skummelt til tross for at man aldri faller lenger ned enn til den siste karabinkroken man festet tauet i....

Ja, jeg kan innrømme det: Jeg er enormt stolt over å ha gjennomført dette kurset!

Med høydeskrekk, lite armmuskler og en kropp som ikke direkte er skapt for klatring, må jeg si jeg var spent.

Skikkelig gøy var det!

Jeg lærte så mye, og ble tryggere og tryggere for hver tur opp i veggen.
Usikkerheten ved å skulle sikre noen som er betydelig større enn meg er også borte. Det fungerte faktisk utrolig bra!

Med kunnskap og trening tror jeg dette vil bli en hobby jeg får mye glede av :-)


Ehh, dette er ikke helt meg kanskje???


Bildene er lånt fra klatring.no

5 kommentarer:

Ida sa...

WOW!!!! Dette ser jo utrolig kult ut da!!! Skikkelig utfordring for deg selv! Så flink du er som faktisk tar et sånnt skritt å lærer deg en litt rå ting! STILIG!!!! Er skikkelig imponert:-) Klem Ida

Ida sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Fro (Idyll på landet...) sa...

Hei!
Fant bloggen din via en annen, og har lagt meg til som følger.
Gratulerer med Brattkort!

klem

Smykkas sa...

Gratulerer med kortet. Den slags aktiviteter er nok ikke for meg nei, men ønsker deg lykke til med den videre klatringen.

Klem

Anonym sa...

Ja , dette var tøft !
Gratulerer !

Klem :)