tirsdag 1. november 2011

Husmannskost


Idag vil jeg skryte slå et slag for den gode gamle husmannskosten vi har her i landet.

Det er ikke så ofte jeg tar meg tid til å lage fersk suppe eller ertesuppe fra bunnen av, men du verden så godt det er når jeg først gjør det!

Nå står en kjele med salt svineknoke og putrer på komfyren, og det lukter godt i hele huset.

Godt og hjemmelaget.


Idag blir det Betasuppe med salt kjøtt fra knoken og hjemmebakt flatbrød til.
Oppskriften på suppen fant jeg HER

Hvordan er det hos dere, blir det laget gammeldagse retter av og til?

13 kommentarer:

Mira sa...

Mmm det smaker godt!

Lagte betasuppe og grove rundstykker i går! Nå koser eg meg med supperestene til lunsj.

Ha ein fin dag! Klem,

Martes atelie` sa...

Det så veldig godt ut. Deilig å lage sånn mat. Det er da ungene i dette huset spiser mest i alle fall.

Petrinetrollmor sa...

Hei, så deilig det såg ut !
Ja, det blir no ein brennsnut i ny og ne og så potetball da :)

Lillis verden sa...

Åh så deilig det så ut!! Nå fikk jeg lyst på betasuppe :-)

Fru Andersen sa...

Heisann!

Mmmmm så deilig det så ut:-) Det blir husmannskost her i huset en sjelden gang, og det smaker alltid så godt når vi først lager det. Men det blir oftest på søndager vi har tid, i hverdagen bli det mye kylling, salater, wok og pasta...

Angående blogginnlegget mitt, ingen fare at mannen ser triksene mine, han gidder ikke lese bloggen uansett, han skjønner liksom ikke at det er noe stas med dlike blogger med bilder av møbler som han sier...hihi!

God tirsdag videre! Klem:-)

Britaiskogen sa...

mmmm..dette så veldig godt ut! Fikk lyst il å gå på kjøkkenet å lage ertesuppe. Det skal jeg jammen gjøre..Takk for tipset!

Pia sa...

Mannen min elsker "gammeldagse" retter. Så når han kokkelerer, blir det ofte sånn mat.

Ida sa...

Det er ingentimg som smaker så godt som en skikkelig betasuppe! Lager det desverre ikke så ofte da mannen min ikke er så begeistret for det, men grønnsaker er uansett mye brukt her hjemme:-) Deilig!

Veien til frihet sa...

Dette så kjempe godt ut :) Det er litt for mye altfor lettvin og usunn mat "der ute" - dette er jo så mye bedre :)

Natta natt
klem klem

Fabelaktig sa...

Herlig! Så flink du er :)

Smil og klem
Maia

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Hei!
De gode, gamle klassikerne blir aldri feil! Og denne er super!

Så hyggelig at du deltar på Give Awayen min - lykke til! Og ha en fin uke!

Klem Cathrine :-)

re:signert sa...

BETASPPE!! DIGG. Det er deilig med høsten det. Ferske høstråvarer og deilig kjøtt. Fikk jammen lys til å lage dette. Tror jeg skal! Artig du liket GMN innslaget. Bare spar på kremtoppene nå!!! Klem Signe

Liza sa...

Hei
Du har vunnet, send meg adressen din på liza.jenssen@gmail.com
Gratulerer:)

Klem
Liza