søndag 6. november 2011

Bursdagsmiddag

Gjestene har gått, og jeg har sunket ned i go'stolen for å slappe av resten av kvelden.
Jo, det er veldig koselig å ha middagsgjeter,
men jeg må innrømme at jeg blir sliten.

Jeg er dessverre ikke typen
 som disker opp med avanserte retter,
baker lekre kaker
og koser meg med å pynte flotte selskapsbord.
Gid jeg var,
 men her er det som oftest slik at alle blir fryktelig opptatt med sitt i timene før gjestene kommer,
og jeg -
 ja jeg blir stresset!


Fordelen med å få noen år på baken,
er at jeg lettere forutser hva som kan skje
og dermed er blitt "litt" bedre til å planlegge ;-)

Her i blogglandia har jeg funnet mange fine matblogger, og i dag er all inspirasjon hentet fra TRINEs MATBLOGG.


 Ovnsbakt chilikylling med chorizo, poteter og tomater servert med Foccacia.


Ganske så enkelt, men du verden så godt!

Vi avsluttet med kaffe og kaker,
 så nå er jeg mett og fornøyd her jeg sitter.
Jo, jeg ble sliten i dag også,
 men med god mat og hyggelige gjester
 er det så absolutt verdt det!

Søndgsklem!

5 kommentarer:

Fabelaktig sa...

Så herlig! Det så kjempegodt ut!

Nyt resten av kvelden :)
klem

Pia sa...

Jeg er heller ikke så flink til å diske opp. Men noe klarer jeg. Jeg synes da at menyen din var mer enn bra nok:) Er det du som har bursdag? I så fall - gratulerer med dagen!

Liza sa...

Det så kjempe godt ut ikke noe galt med menyen.
Vi bestilte pizza fra det lokale pizza stedet.

God søndag
Liza

gult hus i svingen sa...

Dette ser deilig ut:) Blir stressa jeg også når vi skal ha gjester, men sånn er det bare:) Vi får leve med det da vettu:) Nå, etter ei forhåpentligvis god natts søvn, er du klar for ei ny uke:)

Klem fra Trine:)

motionocean sa...

Maaaat! Det er så flott å komme over fine oppskrifter man kan prøve :D