fredag 14. mai 2010

Travelt før den store dagen

Sola skinner, og varmer igjen våre frosne kropper etter en lang vinter.
Det trengs.....

Rekkverket er ferdig vasket, og tørker nå fint før jeg må ta malekosten fatt og gjøre det hvitt igjen.
Det er jo fremdeles noen dager igjen til 17. mai!

Kan ikke fatte at jeg gjør dette mot meg selv år etter år.
 Setter igang med alskens jobber sånn like før store dager og begivenheter, med det resultat at jeg sliten, sur og grinete står i et kaos av ting å rydde opp i dagen før Dagen.


Vel, bunadskjortene skal strykes i kveld, dressen til guttungen er ren og pen, så da er vi vel stort sett klare.
Her ser dere bilde av min fine bunad.
Bildet er ikke av meg, men hentet fra Bunadsaum AS




Hva, lurer du på hvordan gubbens dress og skjorte ser ut?
Vel, det gjør jeg også, men han er gammel nok til å vite at han må komme med sitt til vask og stryking i god tid.
Ha, ha, det betyr at han farer rundt her om morgenen den 17 mai, og leter etter strykejern, slips og andre remedier....

Huff av meg.
Føler meg litt slem her, men er det bare meg som blir lei av mannen som tar det som en selvfølge at mat, klær, husvask, kaker og blomster er på plass til enhver begivenhet?

3 kommentarer:

Linda sa...

Så flink du er!
Jeg er ikke i gang enda jeg...ha 2 bunadskjorter som må stryket, og det er no herk!
Og ja jeg kjenner veldig godt igjen den mannen som har så innmari god tid helt til han finner ut at dressen og skjorta ikke er klar ;O)
Jeg er litt slem jeg også ;O)

Ønsker deg en flott maihelg!
Klem fra Linda

sylvia sa...

hei.
ååå så flink du er,håper du er heldig med været sånn at du kan få malt ferdig,ser bra ut nå...
nydelig bunad du har,
hihi det er vel kanskje vi selv som har gjort det sånn at mannen forventer at ting er i orden,
helt i orden for meg da,jeg er her hele dagen å har tid å planlegge ting som må gjøres til store dager..
ønsker deg travle dager frem mot 17 mai.
klem fra sylvia

Mira sa...

Så fin bunad du har!
Eg har ikkje bunad, og vet ikkje heilt ka eg skal ha på meg enda. Daniels klær har plutseligt blitt alt for korte, så må ut på handel i morgen, Får håpe me finner noe. Mannen min kommer vel med dressen å ei krøllete skjorte rett før me må gå, Ja! Sånn er det.

Fikk pakken i dag! Tusen takk! Så mye fint! Er kjempefornøyd!

Nå må du huske på å kose deg litt også!
Håper du får ei FIN langhelg, og 17. Mai.
Miraklem