onsdag 12. mai 2010

Hurdalsrose

Bildet er lånt fra Siv's hus.

Sjekk denne nydelige rosen!

Det er en Hurdalsrose, en buskrose som jeg nå har kjøpt, og jeg drømmer om at den skal vokse seg stor og lekker ved uteplassen vår.

Foreldrene mine har en slik ved sommerhuset sitt, og den er aldeles praktfull, så nå krysser jeg fingrene for at jeg skal få min rose stor og fin her hjemme.

På min jakt etter bilder av denne rosen fant jeg dette hos Sivs hus
Stikk innom hennes koselige blogg, der er det mye inspirasjon og hygge.

2 kommentarer:

Mira sa...

Hurdalsrose er kjempefin!
Hadde ei Stor ei eg, men så knakk den under podestedet ein sommer. Det blåste så den knakk! Skjønner det ennå ikkje den må ha hatt ei svakt punkt. Håper du har kjøpt rotekte, det er bedre på sånne buskroser syns eg. Viss ikkje så må du plante litt dypt. minst 5- 10 cm over podestedet ,men det vet du sikkert. Hurdalarosa er så grei for den har jo ikkje torner. Nå har eg ei rose fått av noen i Trondheim der mi rose sto. Den er like stor, men har tusenvis av torner, lite kjekk å luke under.

samler på gamle rotekte roser, og har flere i potter som eg ikkje vet hvor eg skal plassere.

(Glemte å skrive Mira under når eg sendte adressa mi til deg, tror du skjønner det allikevel, blogger jo under tullenavn.).

Ha ei fin langhelg! Miraklem.

aase sa...

Jeg skulle bare innom med en liten varm helgeklem jeg så er det jo et nydelig innlegg om en vakker rose. Jeg har dessverre ingen roser i min hage, det må jeg ordne tror jeg!!

Ha en flott helg, min er kort, jeg skal jobbe fradag ig lørdag, vi har marked!!