fredag 26. februar 2010

Tap og vinn med samme sinn !

Nei, det handler ikke om våre utøver i vinter-OL denne gangen, de er relativt proffe på slikt.
Nei, denne gangen handler det om meg!

Jeg elsker å spille Rummy.
Et fasinerende spill som ungene har deltatt i fra de var ganske små.
Her trenger man ikke huske skjulte kort o.l, men "bare" ha øye for tall og løsninger.


DET er problemet: Min datter og hennes venninne har utviklet et utrolig godt øye for slikt og slår meg gang på gang!
Ikke en eneste gang har jeg vunnet denne uka, og nå går det på humøret løs.
Jeg er dritt lei av å tape, og de begynner å bli lei av maset mitt om "bare" en gang til....

Er jeg rett og slett en dårlig taper?

Hm, jeg får ta en runde med meg selv her og prøve å stå frem som et godt eksempel å det jeg prøver å lære dem. Tap og vinn med samme sinn.

Må bare vinne en gang først.....

6 kommentarer:

Ellemeller sa...

Eg kan ikkje spele monopol, eg taper alltid og er blir like sur kvar gong! Før brukte eg å slå borti kinasjakkbrettet då eg såg at eg kom til å tape... ja, eg er ein dårleg tapar:)
Eg trur ikkje at du og eg skal spele mot kvarandre;)

Lykkeliten sa...

Kjære Ellemeller.
Kan vi to spille på lag?
DET hadde vært no'

(eddas) sa...

He he nei er ikke alltid like greit det der...:)
kos deg
klemmer sendes

sylysten sa...

He he, kan godt tape om jeg spiller mot barna, men hvis de river ned byggeklosstårnet som jeg bygde for dem, da blir jeg sur da;o))))
Håper du vinner snart da.
Klem
Linda;o)

sylvia sa...

hei.
hihi.
ja ikke så lett det der...
jeg er en god taper,,,men en fantastisk vinner..ha ha.
he en fin spille kveld,
klem fra sylvia

FruHellstrøm sa...

He he he:)
Det er jo gøy å vinne av og til da :P
Jeg er kanskje ikke verdens beste taper jeg da,men jeg tåler jo det da :) men er en himla god vinner ;)Eller noen vil kanskje kalle det en dårlig vinner:) Jubler og hopper rundt på håndballbanen når vi vinner :)

He he :)

Ha en nydelig helg da :)
Klem Tina