onsdag 10. februar 2010

Rock'n roll, fiskeboll...

Hvem sier at dagens ungdom bare spiser pølser, pizza og pasta?

Husets 16 åring har ansvar for middagslaging på onsdager, og i dag står det fiskeboller i hvit saus på menyen.
Er så glad for at han setter pris på flere av de gamle tradisjonelle matrettene jeg har servert i årene som har gått.
Kanskje flere lar seg inspirere til å lage en "gammeldags" middag i dag?
Har du en favoritt du vil dele, så tar jeg gjerne i mot tips.

Gleder meg allerede til å høre hva han vil servere neste uke.....

9 kommentarer:

Ellemeller sa...

Eg lagar meny for 1-3 veker fram i tid. Noko finn eg på nettet og noko er tradisjonsmat.
Variasjon er fint:)
Pastaretten min (trur den ligg under "mat") er fantastisk god og enkel.
Mmm, eg diggar fiskebollar!

Torilpia sa...

Jeg har bestandig vært svak for fiskeboller i hvit saus ... og ungene mine har vært nødt til å finne seg i at mor serverer dette med jevne mellomrom .. kan vel sies at det er min yndlingsrett .. eller "ynglingsmaten" min som minstejenta ville kalt det .. :o)
Fiskekaker i brun saus er også noe som er greit. Pannekaker, Smørgrøt, hjemmelaget fiskegrateng .. kleppsuppe, klubb og duppe .. mmmm .. masse god mat i Norges land ja :o)

Men på fredag er det taco .. og det er vel mexicansk vel??

Ha en super onsdag - klemmer!

PS .. gjett om jeg fikk lyst på fiskeboller nå da :o)

Lillan sa...

det står på middagslista her idag også:O) jeg er veldig glad i fiskeboller i hvit saus. Av fisk er det bare fiskeboller og fiskekaker jeg spiser:)

ha en god middag og du er jammen heldig som har en såå flink 16 åring i hus!! HELDIG er du:)

klem Lillan

Maliva`s verden sa...

Hei..tusen takk for hyggelig hilsen inne hos meg. Gøy å høre at du er innom daglig. Ønsker deg lykke til i trekningen, Klem fra Maliva

irina sa...

...kjøttkak og fårikål !!!

masse godt..jeg elsker gammeldagsmat...mmmmm...all ære til deg som har lært barna dine at god mat er tradisjon.

Leste litt nedover og jeg ble så redd da jeg leste om at du tenger å sove så mye...for jeg har vært der...mange ganger...og alltisd var det noe medisinsk
Kan du ikke dra til fastlegen din ...jo du skal det !!
Så for jeg høre hvordan det går. Sist nå er det da det ble påvist diabetes...jeg sov og sov...og da jeg var våken drømte jeg om å sove :)

Stoooor varm klem fra Irina som endelig har data !!

Lindas hus sa...

Fiskeboller er jo bare så godt! Dessverre så er ikke datteren i huset så veldig glad i det....men norsk husmans kost er best spør du meg;)

Camilla sa...

Tusen takk for koselige ord hos meg i dag:) Fiskeboller eller helst fløtepudding (neppe mye fisk i det) er veldig kjærkomment her også! Lovin it!

Tok meg selv i å kjøpe karbonader her om dagen, eller karbiser som farmor kalte det...(mimre...)

Har spist noen av dem til lunch(på brød med sennep og sur agurk) Men man kan vel ha det til middag og? Med kål eller ertestuing? Skikkelig gammeldags barndomsminne-middag!:)

Hilde Heimdal sa...

Heisann du er ikke den første som ikke har fått sendt mail til meg....huff......

du fikk svar fra meg på den mailen du sendte idag ??? :)))

Tante Mimmi sa...

Eg er så imponert over oppdragelsen! Fiskebollene hoppar eg over, men middagslaginga tar eg med! Ei flink mamma! Og svigerdøtrer som blir deg evig takksam! Eg fann meg ein kokk!;) Veldig greit
God helg!!!