fredag 29. oktober 2010

Fredagsapati...

Fredag = vaske- og ryddedag her i huset, men det er bare å innse at apatien har sneket seg inn under huden på meg i dag.
Jeg har definitivt ikke lyst til å gjøre noe som helst fornuftig her i huset.

Hm, hva gjør man da?

1. Fjerner det værste rotet, dvs sko i gangen og aviser på bordet, resten er det bare jeg som ser.
2. Farer rundt med støvsugeren og sletter den største kolonien av hybelkaniner
3. Vasker vinduene i peisovnen slik at flammen lyser i mot deg etterpå
4. Litt grønnsåpe i en skål settes ut i en krok av stua
5. Går en tur i frisk luft for så kunne kose meg skikkelig med te, strikketøy og levende lys resten av dagen!

Mon tro om jeg ikke får så mye energi av å gjøre dette slik at huset blir vasket i samme slengen?

9 kommentarer:

RoseSommer sa...

Du er en smarting! Dette er nok måten å gjøre det på. Nå fikk jeg litt gøtts til å begynne på vaskingen av badet. Forresten tror jeg det var det skjønne bildet av deg (?) i innlegget som fikk meg i humør til å sette igang !
God helg!

Unknown sa...

Herlig! Nå tenkte jeg at jeg skulle sette i gang med helgerengjøringen... Kanskje jeg gjør som deg - og helt enig i at den kvinnen var "kul"! Ønsker deg en god og avslappet helg! :-)

Smykkas sa...

Må si jeg fikk meg en virkelig god latter av den stakkars dama.

Jeg føler aldri noe press om å ha helgevask. Det tar jeg når jeg føler for det, og det kan like gjerne være en mandag som en fredag.

Klem

Besta sa...

Så lur du er, jeg kom ikke lenger enn til toalettet. Det er iallefall rent der:) Prøver å samle opp litt energi til imorgen for jeg må tørke litt støv og støvsuge ellers gror jeg snart under.
Ha en fin helg.

klem fra marilyn

Randi sa...

Hørtes ut som ein fin oppskrift det der. Synest det er tungt å ta huset om fredagen, målet er alltid å ta det torsdag slik at eg kan gå rett i helg på fredagen, men sjelden eg får det heilt til... Så då blir det masse overflaterydding mens middagen lager seg sjølv i ovnen... Fungerer fint det også :-D
Ha ei god helg!
Klems

Hasigamas mamma sa...

Hi hi, ja sånn kan en gjøre det! Smart :)
Kos deg med te og duftende hus! Ha ei flott helg!
Klem
Lise

Lillis verden sa...

he he, inspirerende bilde :)

Noen ganger må det være helt ålrejt og legge bena på bordet og kose seg med levende lys og strikketøy !

god helg

lilli

Snuskebassa sa...

Jeg er GLAD det er mørketid hva husvask angår. Det er så lite man ser :-))
Helt til en har fri en formiddag og sola skinner fra lav himmel og avslører ALT.
Takk for mattips :-)
Det høres da helt utrolig ut!!!
Du må fortelle mer om metoden, jeg elsker jo smør :-))
Klem fra Liv

Shy sa...

He, he! Her er vasken utsatt til i måra!