søndag 11. juli 2010

Imorgen skal de til pers....

Plipp, plopp, splisj, splasj!
Ja, slik høres det ut på min terrasse i dag.
Regnet strømmer ned og det er vått overalt.
Kjedelig for meg, men jeg tror plantene fryder seg der de får en god varm dusj, og masse vann til røttene sine!

Noe annet som fryder seg i min hage er ugresset ;-(
Jeg har vært "litt" sløv med å luke i det siste, og det benytter de seg av gitt, disse rasktvoksende slynglene som ser ut som om de får gjødsel hver eneste dag.
Det er nesten så en kan lure på hvorfor de vokser så utrolig mye raskere enn plantene jeg pusler med, gjødsler og ja, til og med prater med av og til.
Kanskje ugressplantene prøver å vise seg frem i all sin prakt i håp om at jeg vil like dem bedre enn de dyre blomstene jeg har plantet?

lånt fra nrk.no

Vel, det kommer ikke på tale, så i morgen den dag skal de bort.
Bare sola skinner og tørker opp litt først................

1 kommentarer:

Smykkas sa...

Skjønner dessverre veldig godt til den der splæsjingen som høres. I dag har vi imidlertid hatt litt sommer, men de stakkars plantene mine har ikke særlig gode forhold. Her er det ingen fare for at noe tørkere opp. Vann må tømmes ut av hver eneste krukke.

Nå er det like før regnet kommer, så da blir det mer tømming i morgen. Æsj. Det er ikke slik vi vil ha det.

Klem fra Astrid